ENGWE® Az Magyarország hivatalos forgalmazója. Engwe Shop üdvözli Önt. ♡

Engwe Engine Pro Teszt és felülvizsgálat

Teljes off-road tesztelés részletes áttekintéssel

Az összecsukható e-bike-ok mindenféle formában és méretben kaphatók, az apró, ingázók számára készült gépektől, amelyeket az utolsó mérföldes utazásra terveztek, a nagy teljesítményű zsírabroncsos elektromos kerékpárokig. Ez a cikk az utóbbiak egyikét mutatja be – Ebben Engwe Engine Pro 750 W-os áttekintés, részletesen megnézem a specifikációt, és adok egy teljes tesztvezetési jelentést.

Engwe Engine Pro Első benyomások

Mielőtt megkaptam ezt az e-bike-ot, ismertem a Engwe márka – zsíros gumiabroncs-összecsukható elektromos kerékpárjaik népszerűek, és számos európai országban népszerűek. Kezdetben arra számítottam, hogy megkapom a belépő szintű modellt, ezért kellemesen meglepődtem, amikor kinyitottam a dobozt, és megtaláltam a "csúcsot" Engine Pro 750W 1000W csúcsteljesítménnyel.

☑️ Csomagolás és szállítás: A biciklit helyben adták ki és megkaptam Engwe Engine Pro a megrendeléstől számított 4 napon belül. A kerékpár nagyon jól be volt csomagolva (lásd a képeket), és a szállítás UPS nyomon követett szállítással történt.

☑️ Csomag súlya: Meg kell jegyezni, hogy a doboz nagyon nehéz egy személy számára, hogy egyedül emelje fel – két embernek javaslom, hogy mozgassa a dobozt, mivel közel 35 kg súlyú.

☑️ Szerelés: Van némi összeszerelési munka. Hálásan, Engwe minden szükséges eszközt és egy jól megírt kézikönyvet tartalmaz. Az első kereket fel kell szerelni. Ráadásul a kormányoszlop, pedálok, első sárvédő és nyeregcső/nyereg. Ha nem érzi kényelmesen a kerékpár összeszerelését, azt javaslom, keressen fel egy helyi kerékpárszerelőt.

☑️ Az akkumulátor töltése: Használat előtt ajánlott teljesen feltölteni az akkumulátort – ez 3-4 órát vesz igénybe. A töltő EU-dugós, de UK csatlakozóadapterrel járt.

☑️ Általános állapot: A fényezésen nem találtam nyomot vagy karcolást, és a kerékpár nagyon jól védett a dobozon belül.

Engine Pro Főbb jellemzők

Egy dolog, ami lenyűgöz ebben az e-bike-ben, az a specifikáció. Az Engwe Engine Pro teljes felfüggesztéssel, hidraulikus tárcsafékekkel és nagyon intelligens színes kijelzővel büszkélkedhet, rengeteg funkcióval és testreszabással. Plusz egy további bónusz a motor regeneráló funkciója. Egy 1500 euró alatti e-biciklihez számos technológiai funkció tartozik.

☑️ Motor: A Engwe 750 W-os 48 V-os hajtóműves hátsó agymotort használ, amely egy hatküllős mag kerékbe van integrálva. A maximális névleges teljesítmény 750 watt, de friss akkumulátorral 1000 W-on éri el a csúcsot. A vezérlő maximum 18 ampert képes kezelni, ami 979 watt maximális teljesítményt adna (teljesen feltöltött akkumulátor esetén).

☑️ Regeneráló engine fékezés: Ez egy kis mennyiségű energiát visszahelyez az akkumulátorba, amikor a kerékpár szabadon halad – ezt teszteltem, kérjük, tekintse meg az alábbi részletesebb értékelést.

☑️ Akkumulátor: Ez a legújabb verzió egy 48v-os 16Ah-s akkumulátorral (768Wh) rendelkezik, ami ezen az áron tisztességes kapacitásnak számít egy kerékpáron. Még nem teszteltem a teljes hatótávot, de körülbelül 6 mérföldes (9 km-es) utazás után az akkumulátor 17%-a lemerült (a teszthez sokat használtam a teljes teljesítményű módot).

☑️ Kijelző: A színes kijelző tele van olyan funkciókkal és funkciókkal, amelyek sok drágább e-bike kijelzőt megszégyenítenek. Olyan dolgokat tehet, mint például az egyéni asszisztensi szintek testreszabása, és olyan funkciók engedélyezése, mint a regen engine fékezés. Ezenkívül megtekintheti a valós idejű teljesítményt és az akkumulátor feszültségét.

☑️ Távoli billentyűzet: Az ötgombos billentyűzet nagyon rendezett, és a bal kézi fogantyú mellett található (a hüvelykujj gázkar mellett).

☑️ Kettős felfüggesztés: Van néhány húsos kinézetű felfüggesztési villa, amelyek elég erősnek tűnnek, és hátsó lengéscsillapító. Még úgy is, hogy a motoron ülök (102 kg vagyok) a hátsó felfüggesztés nagyon jól működik, és nem süllyedt le. Az első villák reteszelő funkcióval és némi előfeszítési beállítással rendelkeznek.

☑️ Hidraulikus tárcsafékek: A Logan fékeket nem ismerem. De nagyon jól működnek, és nem tudom hibáztatni az eddigi teljesítményüket. A Shimano MT200-al egy szintre tenném őket.

☑️ Shimano Altus 8 sebességes váltó: A Shimano Altus hátsó váltóval párosított 8 sebességes kioldó váltó nagyon precíz és éles váltást tesz lehetővé, közvetlenül a dobozból. Nem volt szükség beállításra, bár ez kerékpáronként változhat.

☑️ Csomagtartó állvány: Rendelkezik egy nagyon strapabíró csomagtartóval, amelybe kutyahordozó vagy akár gyerekülés is belefér. Alternatív megoldásként elfér egy nagy kosár is az üzletekbe való kirándulásokhoz.

A Engwe Engine Pro A 750 W tele van olyan funkciókkal, amelyek általában nem találhatók meg egy ilyen árú e-kerékpáron. Jó látni a hidraulikus tárcsafékeket és a 8 sebességes váltót. A felfüggesztés jól működik, és a kerékpár általános tapintása erős. A nagyméretű rakodóállvány kibővíti a sokoldalúságot, lehetővé téve nagy tárgyak szállítására (pl. bevásárlás) való használatát, különösen a hatalmas raktárral együtt Engwe hátsó hordtáska.

Első próbaút – Első benyomások

Nekem elküldték a Engwe Engine Pro megtartani, így több mérföldet teszek meg az elkövetkező hetekben. Ez a kezdeti, körülbelül 6 mérföldes tesztutamon alapul.

☑️ Kényelem és méretezés: A Engwe egy nagy kerékpár, de úgy tervezték, hogy különböző magasságú versenyzők közlekedhessenek. 6'1 hüvelykes (185 cm) vagyok, és beállított kormánymagassággal és nyereggel megtaláltam a Engine Pro hogy valóban nagyon kényelmes legyen. A zselés nyereg támaszt nyújt a szélesebb ülőcsonttal rendelkező versenyzőknek. Az 5'8 hüvelykes (176 cm) lányom is kényelmesnek találta – azt képzelném, hogy bárki, aki sokkal alacsonyabb, mint 5 hüvelyk, nehézségekbe ütközhet, mivel elég hosszú a kinyúlás, és a kormány magassága még teljesen leengedve is elég magas.

☑️ Teljesítmény (pedálrásegítés): A Engwe hagyományos pedálérzékelőt használ (a pedálozási fordulatszámot méri), ​​és nagyon finoman működik. Nem rángatózik be és ki – az erő elég erős a kezdeti lökéshez, majd fokozatosan növekszik. Teljes teljesítményű üzemmódban az erő csak addig növekszik, amíg a pedálozási ütem nem tud lépést tartani a 22 mph körüli sebességgel. Folytathatja a szellempedálozást, és a motor körülbelül 28 mérföld/óra sebességig fog menni (a síkon).

☑️ Teljesítmény (csak gázpedál): A bal kézi markolat mellé szerelt hüvelykujj gázkar nagyon hasznos lesz a mozgásukban korlátozott versenyzők számára. Használható a pedálrásegítővel együtt vagy önmagában is. Síkon (teljes erővel) kényelmesen 28 mph-ig vitt, és enyhe csökkenésnél 32 mph-ra ment fel. Enyhe emelkedőkön a sebesség jelentősen lecsökkent, meredek lejtőn pedig pedálozni kellett, hogy tovább menjen a motor.

☑️ Motorzaj: Ellentétben a közvetlen hajtású motor (amelyek gyakorlatilag némák) ez a motor a bolygókerekes rendszer a hatékonyság javítására. Ez meglehetősen zajossá teszi teljes teljesítményű üzemmódban, és a motor hallható nyöszörgést ad ki. Ez teljesen normális egy ilyen motornál.

☑️ Hegymászás: Kipróbáltam a Engwe néhány nagyon rövid és meredek dombon (20%-os maximális lejtőn) és teljes teljesítményű üzemmódban csak mérsékelt pedálerőt kellett hozzáadnom a továbbhaladáshoz – határozottan a legtöbb versenyző komfortzónáján belül. Amint fentebb említettük, dombokon pedáloznia kell, ha gázt használ (ez talán kevésbé jelent problémát egy könnyűsúlyú versenyző számára).

☑️ Kezelése: A zsíros e-kerékpárok nem mindig a legjobb választás aszfalton való közlekedéshez – a nagyobb gördülési ellenállás és az abroncsok szélessége némileg lomhává teheti őket. Az Engwe Engine Pro ebből a szempontból nem volt rossz érzés, de érezni lehetett, hogy a gumik befolyásolják a kezelhetőséget szűk, kis sebességű kanyarokban. Nagyobb sebességnél ez nem volt annyira észrevehető.

☑️ Fékezés: A Logan hidraulikus fékek lenyűgöztek – meredek lejtőn nem fakultak ki a fékek, és jól teljesítettek jó harapással és modulációval. A betétek úgy néznek ki, mint a hagyományos Shimano hidraulikus fékbetétek.

☑️ szuszpenzió: Az első felfüggesztés tekercsrugós felfüggesztésű villa reteszeléssel és előfeszítés beállítással. Ezek a villák „testesebbnek” tűnnek, mint a hasonló árú e-bicikliken található villák. A nagy abroncsokkal kombinálva nagyszerű munkát végeztek a próbaút során használt egyenetlen út simításában. Engem is lenyűgözött a hátsó felfüggesztés – 100 mm-es az út, és nagy súlyom ellenére nagyon jól működött, és a tesztút során sem érte el a mélypontot. Ráadásul még a kényelemhez is hozzájárult, így a kerékpár szinte „varázsszőnyeges” utazást biztosít.

☑️ Összecsukható: Összecsukva a Engwe egyszerű, és ha egyszer rászoktál, kevesebb, mint pár percet vesz igénybe – a súly azonban eleinte kissé körülményessé teheti, és azt javaslom, hogy két ember emelje be egy autóba vagy furgonba.

 

Az első utazási benyomásaim alapján a Engwe Engine Pro A 750 W-os motorozás nagyszerű élmény! Nagyon kényelmes, kellemesnek és stabilnak érzi magát az úton. A nagy térfogatú abroncsok kettős felfüggesztéssel kombinálva olyan érzést keltenek, mintha a levegőben lebegnél!

 

A 750 W-os motor teljesítménye nagyon erős, és a legmeredekebb hegyek kivételével szinte erőfeszítés nélkül megy, és csak minimális motoros ráfordítás szükséges. Az assziszt konfigurálása szintén nagy bónusztényező (erről bővebben lentebb). A gázpedál használata nagyszerű azoknak a versenyzőknek, akiknek egészségügyi problémák miatt gondjaik vannak az első rajtnál, és nagyszerű, ha csak egy kis szünetet szeretne a pedálozásban.

Hogyan működik a regeneratív rendszer?

Lehetőségem volt tesztelni a regeneratív rendszert, hogy megnézzem, valóban működik-e. Az alábbiakban részleteztem, hogyan (és ha) működik, és hogyan aktiválható.

☑️ Először is Eco módban kell lennie. Akkor úgy tűnik, hogy csak az 1. vagy 0. asszisztens szinten működik. Akkor tudni fogja, hogy működik, amikor a bekapcsoló sáv (a kijelzőn) zöldre vált. Ahogy lefelé gurul a dombról (vagy segítség nélkül pedáloz), a zöld sáv meghosszabbodik, ahogy több energia kerül vissza az akkumulátorba.

☑️ A maximális regeneráció eléréséhez 20 mérföld/órás sebességgel kell szabadon haladnia. A motort hatékonyan egy nagy dinamóvá alakították át, és érezheti a vontatást, amikor lemegy egy meredek dombról. Valójában ezt több meredek lejtőn is kipróbáltam, és a motor nem száguldott 21 mph felett, és olyan érzésem van, mintha a fékek enyhén be vannak nyomva.

☑️ Ha elég hosszú az ereszkedés, látnia kell az akkumulátor százalékos növekedését – körülbelül fél mérföldes süllyedés után az akkumulátor töltöttsége 54%-ról 71%-ra csökkent. De amint fellovagoltam egy másik dombra, az akkumulátor töltöttsége 54%-ra csökkent.

 

 

Az a Engwe Engine Pro törvényes?

Itt válnak bonyolulttá a dolgok. Az Egyesült Királyságban és az EU-ban, jelenlegi e-bike törvény 250 W-os folyamatos teljesítményt ír ki (500 W-os nagyobb csúcsteljesítmény is elfogadható), 15.5 mph (25 km/h) maximális segédsebességgel és 6 km/h körüli sebességgel nem használható fojtószeleppel.

Személy szerint úgy gondolom, hogy több embert ösztönözni kell az e-bicikli használatára, a törvényt felül kell vizsgálni, de az elektromos kerékpárok, mint a Engwe elmossák a vonalakat az e-bike és a moped között, mivel mindkettő használható. Az Engwe Engine Pro könnyen korlátozható, ha szükséges, vagy ott van a Engwe Engine X amely egy közúti jogi változat.

Shimano Gears

🏆 Győztes: ENGINE PRO

Következtetés – Vajon az Engwe Engine Pro a legjobb választás?

Engwe Engine Pro 750w (csúcs 1000W) sok e-bike a pénzért. Masszívnak tűnik, és jól összerakottnak tűnik. Csak egy negatívum van: elég nehéz. 32 kg, ami néhány ember számára túl nehéz lesz ahhoz, hogy felmenjenek a lépcsőn, vagy akár beüljenek egy autóba.

A hátsó agymotor teljesítménye erős és egyenletes. Még nem teszteltem az akkumulátor teljes hatótávját, de anekdotikus jelentések szerint a valós világban körülbelül 40 mérföld (64 km) a hatótávolság vegyes rásegítéssel. Rendelkezésre áll egy eco, normál és sport mód – plusz akár 9 rásegítési szint közül választhat (5 a dobozból). Ezenkívül lehetősége van a rásegítési szintek finomhangolására és a regeneratív rendszer bekapcsolására. Van egy automatikus világítási funkció is, amely azonnal felkapcsolja a világítást, amint sötétedik.

Lenyűgözött a kijelzőn keresztüli testreszabhatóság mértéke – ezt a kerékpárt valóban személyre szabhatja egyéni igényeinek megfelelően. Összességében nagyon tudom ajánlani a Engwe Engine Pro 750 W – ha egy sokoldalú és robusztus összecsukható e-kerékpárra vágyik, rengeteg erővel, kényelemmel és sok műszaki jellemzővel, akkor ezt az árát nehéz felülmúlni. 

Legújabb felhasználói vélemények

Nézze meg, mit gondolnak más felhasználók

  1. ENGWE ENGINE PRO - 1.279

    5
    Értékelés dátuma: 20. szeptember 2022. by Javier Molinoqe

    Boltos őszinte és professzionális válasz 24 órán belül fantasztikus erős ölelés és köszönöm mindenkinek

  2. ENGWE ENGINE PRO - 1.279

    5
    Értékelés dátuma: 18. szeptember 2022. by STEVEN RUTKOWSKI
    TARTÁLYKÉNT ÉPÍTETT

    NAGY EBIKE. NAGYON NEHÉZ. UTASÍTÁSOK ÉRTÉKTELEN. A KERÉKPÁR MŰKÖDÉSE ÉS FUNKCIÓI, TALÁLJON MEG MAGAD. KI KELL TALÁLNI, HOVA TALÁLHATNAK A KULCSOK ÉS MIRE SZOLGÁLTAK. A KIJELZŐPANEL UTASÍTÁST NEM TARTALMAZ. AZ ÖSSZES FUNKCIÓ MEGTEKINTÉSÉHEZ LÉPJEN MEG A YOUTUBE OLDALÁRA. NAGY ELADÓ ÉS E-MAILBAN KÉPEZIK VISSZA AZnap. 

  3. ENGWE ENGINE PRO - 1.279

    5
    Értékelés dátuma: 16. szeptember 2022. by Andrew
    A tempomat nagyon jó

    Erős test és váz

  4. ENGWE ENGINE PRO - 1.279

    5
    Értékelés dátuma: 6. szeptember 2022. by István
    Szép menet

    Simán fut és jól érzi magát, megfordul a fejében. 

  5. ENGWE ENGINE PRO - 1.279

    4
    Értékelés dátuma: 19. augusztus 2022. by Engweveszek
    Vásárlás előtt olvassa el a véleményeket

    Az építési minőség jónak tűnik. Összességében nagyon klassz, akár a matt fekete festék. Továbbá, mint a kerekek, a mag kerekek is. Határozottan, mint a hidraulikus fékek és a kettős felfüggesztés. Néhány dolog, ami nem tetszik, az egyik az ülés. A kormány meglehetősen keskeny a többi E-bike-omhoz képest. A sárvédők csörgése kissé zajossá teszi a kerékpározást. A fő ellenszenv az, hogy a teljesítmény nem egészen olyan, mint egy 750 W-os E-bike esetében. A végsebesség mindössze 35 km/óra, és 45, ha kinyitja. Nem tűnik erősebbnek vagy gyorsabbnak, mint az 500 W-os elektromos kerékpárom. Ezenkívül a kézikönyv nem volt megfelelő, amikor megpróbálta kitalálni, hogy mik a paraméterek a kijelző modulon. Az ügyfélszolgálat ehhez a kerékpárhoz rendben volt. 

Vásárolja meg még ma, és élvezze a kedvezményes árat

Ha közvetlenül a weboldalunkról vásárol, garantáltan a legújabb verziót kapja meg minden frissítéssel!

1.279 Kosárba

1.149 Kosárba

hiba: Hoppá! Nincs lopás. Engedélyért forduljon hozzánk.
ENGWE Online Shop | Vásároljon EP2 Pro és 750W-ot Engine Pro
logo
Elemek összehasonlítása
  • Teljes (0)
Összehasonlítás
0
Bevásárlókocsi